HTML

Kádár él

Kádár János nem az ember, hanem az idea. Az idea, amely azt üzeni, hogy még tulajdonképpen jól van ez így, hogy nem nagyobb erőfeszítés megkötni a kompromisszumot most, mint az az erő, amit a jövő megváltoztatásához kellene bevetni. Ez az idea velünk él, itt jár közöttünk, benne van hétköznapjainkban, életünkben. Valamilyen mértékben mi vagyunk. Megnézzük, hogy is zajlik mindez. Láttál valami hétköznapi kádárságot? Írjad meg itt: kadarel@gmail.com

Friss topikok

Linkblog

Megbűnhődte már e nép!

2008.03.27. 10:21 csészekávé

Közgondolkodásunk egyik sarokköve a mert ez jár-tudat. A magyar nép a pánszláv óceán/tenger mardosó/gonosz/ellenséges habjai közt evezi rozoga bárkáját/tutaját/büszke korvettjét a szebb/kiszámíthatatlan jövő felé, már csak egy kicsit kell kibírni.

Történelmünk során általában megettük ezeket az ígéreteket, amelyek a múlt megéléséből táplálkoznak, s közben a jövőt hazudják. Ezért nem vagyunk képesek megkülönböztetni egy valódi lehetőséget egy irreális vágytól, a valódi tettet, teljesítményt és annak eredményét a szerencsés, véletlenen, külső tényezőkön múló jutalomtól. Ezért bűnöző vállalkozó, ezért hazudik minden politikus, és ezért van a magyarság felemelkedése a mindenkori jövőben, hiszen az már jár végre, mert már annyit szenvedtünk. Megbűnhődte már e nép.

A közgondolkodás vámszedőinek széles táborát adják politikusaink, akik ennek megfelelően sokszor választják ezt az utat és építenek a mert ez jár-tudatra.

Ennek ékes példája, hogy ennek az országnak, s benne fővárosunknak jár a 4-es metróhoz a szép tér, a nagy csarnok, még akkor is, ha ez némi túlköltéssel jár. Mondjuk úgy negyvenhárommilliárddal (43.000.000.000 forintok!! összehasonlításképp, ez egy kisebb minisztérium éves költségvetése, egy mindenki számára érzékelhető járműparkfrissítés, de akár az éves adósságszolgálatunknak is jót tenne ugye).

Demszky Gábor a következőt gondolja erről egy korábbi narancsban.
A szovjet típusú metró az állomásokkal együtt lényegében egy föld alatti cső, bunkerszerű állomásokkal. Ennek a metrónak az állomásai viszont hatalmas belső terű, gyakran természetes fénnyel megvilágított óriási fogadócsarnokok. Korszerű, a legjobb építészek által megálmodott, nagyon szép terű megállókat építünk, melyek nemcsak a szovjet típushoz képest drágábbak, hanem ahhoz képest is, amit eredetileg terveztek a mérnökök. Mivel Magyarországon ilyet még nem építettek, a piac ezt rendkívüli mértékben felárazta: az állomásoknál mutatkozó túlköltés 43 milliárd forint.

[...]

Érdekes módon az Európai Bizottság tanácsadó szervezete, a Jaspers pont a drága állomásokat kifogásolta.
A teljes cikk itt: "Terveztek az építészek és ennyi lett"
(regisztráció kell hozzá a mancs.hu-n, ami itt)

Szólj hozzá!

Címkék: sajtószemle főváros metro4

A bejegyzés trackback címe:

https://kadarel.blog.hu/api/trackback/id/tr71398745

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása