Történelmünk során általában megettük ezeket az ígéreteket, amelyek a múlt megéléséből táplálkoznak, s közben a jövőt hazudják. Ezért nem vagyunk képesek megkülönböztetni egy valódi lehetőséget egy irreális vágytól, a valódi tettet, teljesítményt és annak eredményét a szerencsés, véletlenen, külső tényezőkön múló jutalomtól. Ezért bűnöző vállalkozó, ezért hazudik minden politikus, és ezért van a magyarság felemelkedése a mindenkori jövőben, hiszen az már jár végre, mert már annyit szenvedtünk. Megbűnhődte már e nép.
A közgondolkodás vámszedőinek széles táborát adják politikusaink, akik ennek megfelelően sokszor választják ezt az utat és építenek a mert ez jár-tudatra.
Ennek ékes példája, hogy ennek az országnak, s benne fővárosunknak jár a 4-es metróhoz a szép tér, a nagy csarnok, még akkor is, ha ez némi túlköltéssel jár. Mondjuk úgy negyvenhárommilliárddal (43.000.000.000 forintok!! összehasonlításképp, ez egy kisebb minisztérium éves költségvetése, egy mindenki számára érzékelhető járműparkfrissítés, de akár az éves adósságszolgálatunknak is jót tenne ugye).
Demszky Gábor a következőt gondolja erről egy korábbi narancsban.
A szovjet típusú metró az állomásokkal együtt lényegében egy föld alatti cső, bunkerszerű állomásokkal. Ennek a metrónak az állomásai viszont hatalmas belső terű, gyakran természetes fénnyel megvilágított óriási fogadócsarnokok. Korszerű, a legjobb építészek által megálmodott, nagyon szép terű megállókat építünk, melyek nemcsak a szovjet típushoz képest drágábbak, hanem ahhoz képest is, amit eredetileg terveztek a mérnökök. Mivel Magyarországon ilyet még nem építettek, a piac ezt rendkívüli mértékben felárazta: az állomásoknál mutatkozó túlköltés 43 milliárd forint.A teljes cikk itt: "Terveztek az építészek és ennyi lett"
[...]
Érdekes módon az Európai Bizottság tanácsadó szervezete, a Jaspers pont a drága állomásokat kifogásolta.
(regisztráció kell hozzá a mancs.hu-n, ami itt)